-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:18143 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

فلسفه حجاب و پوشش بانوان در نماز چيست
حجاب و پوشش بانوان در نماز، علل و فلسفههاي متعددي دارد ; از

جمله:

الف) اين خود نوعي تمرين مستمر و همه روزه براي حفظ حجاب

ميباشد و يكي از عواملي است كه در پاسداشت دائمي پوشش اسلامي زن

و جلوگيري از آسيبپذيري آن، نقش مهمي ايفا ميكند.

ب ) وجود پوششي يكپارچه براي تمام بدن و داشتن پوششي

مخصوص براي نماز، توجه و حضور قلب انسان را بيشتر ميكند و از التفات

ذهن به تجملات و چيزهاي رنگارنگ ميكاهد و ارزش نماز را صد چندان

ميكند.

ج ) داشتن پوشش كامل در پيشگاه خداوند، نوعي ادب و احترام به

ساحت قدس ربوبي است. از اين رو براي مرد نيز در بر داشتن عبا و پوشاندن

سر در نماز، مستحب است.

افزون بر آن، حكم پوشش در نماز، با حفظ حجاب در برابر نامحرم

تفاوتهايي دارد و با آن قابل مقايسه نيست ; مثلا پوشاندن روي پا در برابر

نامحرم واجب است ; ولي در نماز - بدون حضور نامحرم - واجب نيست.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.